مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

گروه تحول اداری مدیریت

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

منظور از تحول اداری تقویت توانمندی‌های نظام اداری در جهت ایفای کارآمد وظایف و نقش فعلی سازمان و به عبارتی انطباق نقش‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظام اداری است که برای توسعه ضروری می‌باشد. در مجموع تحول اداری فرآیندهایی همچون مشارکت عمومی کارکنان، اصلاح ساختارهای اداری، وظایف، اختیارات، توانمندسازی کارکنان و مدیران، پاسخگویی در مقابل شهروندان، نظارت بر نظام اداری و توسعه شیوه‌های اطلاعاتی و ... را دنبال می‌کند.

گروه تحول اداری به عنوان یک واحد مستقل در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری به منظور رفع مشکلات اساسی نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های سازماندهی، مدیریت، منابع انسانی، فن‌آوری و فرایندهای انجام کار و قوانین و مقررات ایجاد گردیده است. 

شرح وظایف:

  1. مطالعه و برنامه‌ریزی جامع در زمینه ایجاد تحول در ابعاد مختلف سازمانی و استفاده از الگوهای مناسب نظام مدیریت دانشگاه؛
  2. پیگیری در تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دانشگاه منطبق با اسناد بالادستی؛
  3. هماهنگی لازم جهت تدوین، اجرا و پایش انواع برنامه ها بویژه برنامه عملیاتی دانشگاه و معاونت توسعه مدیریت و منابع با توجه به راهبردها و سیاست‌های ابلاغی؛
  4. همکاری در تدوین، اندازه‌گیری و تحلیل شاخص‌های ارزیابی، سنجش عملکرد گروهی و سازمانی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای و موردی در این خصوص؛
  5. انجام مطالعه و برنامه‌ریزی به منظور پیاده سازی مدیریت دانش؛
  6. فراهم نمودن بستر فرهنگی به منظور ارائه ایده‌ها و نظرات، از طریق نظام پیشنهادها و پیگیری اقدام در جهت اجرای راهکارهای علمی و مقبول؛
  7. تهیه، تنظیم و ارائه دستورالعمل‌های اجرایی، بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها در خصوص امور مرتبط با تحول اداری؛