مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

گروه سیستم‌ها و روش‌ها

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
 

امروزه ضرورت ارزش نهادن بر کیفیت ارتقای مداوم آن در عرصه ارائه خدمات امری بدیهی است؛ و نقطه کانونی در تحقق این امر ایجاد یک درک روشن از تمامی سیستم‌ها و فرآیندهای سازمانی و تعاملات بین آن‌ها است.

شرح وظایف:

  1. انجام مطالعات و تحلیل های علمی درخصوص روش های صحیح انجام کار، مهندسی مجدد یا عارضه یابی سازمان تحول در سیستم ها و روش های انجام کار؛
  2. مشارکت در مستندسازی، بهبود روش‌ها و فرآیندهای صفی و ستادی دانشگاه؛
  3. تعیین و پیشنهاد طرح‌های اجرایی در زمینه بهبود سیستم‌ها و روش‌های انجام کار و مشارکت در پیاده‌سازی آن؛
  4. تعیین اولویت اصلاح روش‌ها، رویه‌ها و فرایندهای انجام کار در واحدها با هماهنگی و همکاری صاحبان فرایند؛
  5. ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای ستادی و محیطی دانشگاه درباره اصلاح، بهسازی و ارتقا سیستم‌ها، فرایندها و روش‌ها؛
  6. مشارکت و همکاری در تهیه و ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت بهبود روش‌ها و گردش کار و ایجاد هماهنگی و وحدت عمل؛
  7. همکاری در نظارت و بررسی نحوه گردش کار هر یک از واحدهای دانشگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری و تجدیدنظر در سیستم و روش‌های انجام کار در جهت بهبود و بالندگی سازمانی.

ماموریت‌ها:

1- شناسایی، مستند‌سازی و دسته‌بندی علمی فرآیندهای سازمانی

2- اولویت‌گذاری فرآیندهای اصلی در حوزه‌های تخصصی.

3- اصلاح فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات.

4- تعیین شاخص‌های هدفمند و نتیجه‌گرا و استانداردهای کیفی خدمات.

5- پیش‌بینی ساز و کارهای نظارتی برای کنترل کمیت و کیفیت خدمات.

6- شناسایی و انتخاب فناوری‌های نوین ارائه خدمات، متناسب با هر بخش و اصلاح سیستم‌ها و فرآیندها یا بکارگیری آن فناوری.

7- مستندسازی و شفاف‌سازی نحوه ارائه خدمات و اطلاع رسانی آن به مردم.