مصاحبه روزنامه خراسان با مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاریخ ایجاد در 20 تیر 1395
 
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع، محسن صادق پور مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی مصاحبه ای با روزنامه خراسان درخصوص استفاده صحیح از خدمات دولت الکترونیک توضیحاتی ارائه داد. متن کامل این مصاحبه در ذیل آورده شده است:
پیگیری گلایه های مردم از عدم دریافت وجه نقد و قطعی سیستم پرداخت الکترونیک در یک مرکز بهداشت
دولت الکترونیک و ضعف هایی که باید برطرف شود
(محمد امین شرکت اول)

«هدفشان تسهیل و تسریع در کارها و راحتی مردم است، ولی چیزی که ما در مرکز بهداشتی درمانی شهید قدسی واقع در خیابان سناباد مشهد دیدیم غیر از این بود! در این مرکز بهداشت هیچ کدام از صندوق دارها از مردم و بیماران پول نقد قبول نمی کردند و فقط کارت بانکی قبول می کردند. من در این مرکز بهداشت افراد بسیاری را دیدم که کارت بانکی نداشتند و یا مبلغ کافی درون کارت شان موجود نبود و مجبور بودند برای تسویه حساب از تک تک افرادی که در آن جا حضور داشتند خواهش و درخواست کنند. بدتر این که روزی دیگر که برای دریافت جواب آزمایش های خود به این مرکز بهداشت مراجعه کردم متوجه شدم سیستم کارت خوان قطع شده و به همین دلیل بیش از سه ساعت تمام افراد آن جا معطل شدند و پرسنل حسابداری آن جا نیز به هیچ وجه حاضر به دریافت وجه نقد نمی شدند. لطفا پیگیری کنید.»
 
برای پیگیری گلایه ها از عدم دریافت وجه نقد در برخی مراکز بهداشت مشهد با محسن صادق پور، مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت و گو می کنم. صادق پور درباره اجرای دولت الکترونیک در این مراکز به «خراسان رضوی» می گوید: ما با چالش هایی مواجه بودیم که یکی از آن ها حواشی بود که در زمان دریافت پول نقد در موقع پذیرش اتفاق می افتاد، بالاخره وقتی پول دست متصدی می آمد و در دست او می ماند، کار برای سیستم نظارتی ما سخت می شد و به همین دلیل ما برای ایجاد شفافیت بیشتر طرح دولت الکترونیک را اجرا کردیم تا بتوانیم نظارت بیشتر و بهتری داشته باشیم.صادق پور با تاکید بر تکریم ارباب رجوع به عنوان اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی، می گوید: به هر حال اگر فردی به هر دلیلی توان پرداخت از طریق کارت عابر بانک را نداشته باشد، ما باید به او نیز خدمات ارائه کنیم، چرا که ما در کنار این طرح، بخشنامه های تکریم ارباب رجوع را هم داریم و به تمامی واحدهای مان ابلاغ کرده ایم. این موضوع پیش آمده برای همشهری عزیزمان، کج سلیقگی فردی آن مسئول است و اصلا این طور نیست که به خاطر عدم توان در پرداخت با کارت عابر بانک به فردی خدمات ارائه نشود. این از طرف دانشگاه و وزارتخانه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، ما می گوییم، به بیمار حتی اگر پول هم نداشته باشد باید خدمت ارائه شود و اگر در جایی چنین مشکلاتی وجود دارد مردم می توانند به سیستم بازرسی ما به شماره 1119 اطلاع رسانی کنند.وی در پایان گفت و گو نیز با تاکید به پیگیری این موضوع به خبرنگار ما یادآور می شود: این مورد به خصوص را حتما پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را به اطلاع شما و همشهریان عزیز خواهم رساند.
نتایج پیگیری های یک مدیر پیگیر
دقایقی بعد از این گفت و گو، صادق پور در تماس با روزنامه «خراسان رضوی»، نتایج پیگیری رفع این مشکل را این گونه بیان می کند: در خصوص عدم دریافت وجه نقد باید بگویم که خوشبختانه همکاران ما برای کمک به مراجعان کارتی را تحت عنوان «کارت تنخواه» در نظر گرفته اند تا وقتی مراجعی برای پرداخت هزینه، عابر بانک همراه ندارد، مسئول صندوق با دریافت پول نقد از او، هزینه را از طریق آن کارت تنخواه پرداخت کند. این سبک ارائه خدمات در این مرکز بهداشتی که شهروند گرامی از آن گلایه کرده بود تخلف بوده است، چرا که ممکن است افرادی از این طرح اطلاعی نداشته باشند و به مرکزی مراجعه کنند، به هیچ وجه نباید به این دلیل، کار آن ها انجام نشود و اگر کسی با چنین موردی مواجه شد به شماره بازرسی ما اطلاع دهد تا ما به سرعت مشکل را حل کنیم.او همچنین درباره قطعی سیستم پرداخت الکترونیک آن مرکز نیز می گوید: مرکز قدسی تنها مرکز در مشهد است که تا کنون به اینترنت پرسرعت مجهز نشده و از اینترنت دایال آپ استفاده می کند که این موضوع هم تا یکی دو روز آینده رفع خواهد شد تا دیگر شاهد قطعی سیستم پرداخت الکترونیک نباشیم.
 

 

منوي اصلي