• سومین همایش مدیران/ روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور

  • افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی پژوهشی و رفاهی شرق کشور (برج سپید)

  • شهرک دانش و سلامت


 

IMAGE
بررسی آخرین چارت تشکیلاتی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد
چهارشنبه, 27 دی 1396
  چارت تشکیلاتی بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال بازنگری است. به گزارش وب دا، مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به... ادامه مطلب...
IMAGE
بیان تجربیات موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه اقتصاد مقاومتی
سه شنبه, 19 دی 1396
  به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع، جلسه هم‌اندیشی به منظور تبادل نظر و انتقال تجربیات موفق دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و ارزشیابی و... ادامه مطلب...
IMAGE
اعلام نتایج مربوط به چکیده های ارسالی در اول بهمن ماه 96
دوشنبه, 18 دی 1396
  در پنجمین جلسه کمیته سیاستگذاری "دومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی" در تاریخ 96/10/16 ،  علاوه بر بروز رسانی تاریخ‌های مهم کنفرانس، با... ادامه مطلب...
IMAGE
مراسم تکریم و معارفه مدیر امور مالی دانشگاه
دوشنبه, 18 دی 1396
  مراسم تکریم و معارفه مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر دارابی؛ رئیس دانشگاه، جمعی از اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه برگزار شد.... ادامه مطلب...

برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان استانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاریخ ایجاد در 17 مهر 1395
 

چهارمین مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان استانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درمحل تالارابن سینا مشهد با حضور۶۰۰ نفر از بازنشستگان و خانواده هایشان برگزار گردید.

به گزارش وب دا، در این مراسم که با حضور دکتر مهرابی بهار رییس دانشگاه،دکتر بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع ، حجت الاسلام دکتر ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی، کریم دادی رییس سازمان بازنشستگی استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران و اساتید برگزار شد، حجت الاسلام واعظ موسوی به بیاناتی درخصوص تعریف دوران سالمندی و مراقبتهای این دوره، نقش فرزندان و خانواده سالمند و بازنشسته و راههای استفاده بهینه از این اوقات پرداخت.

درادامه این مراسم دکتر سید محمد حسین بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه بازنشستگان در طول سی سال خدمت درحوزه سلامت ، برای همه آنان سلامتی و طول عمر آرزو نمود.

 مدیر پشتیبانی دانشگاه نیز در این مراسم، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت پشتیبانی و رفاه در خصوص ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان از جمله وام، بیمه عمر و حوادث و خدمات رفاهی گهرباران پرداخت. 

دکتر منفرد تاکید کرد: برای بازنشستگان بخصوص در دو سال اخیر همانند شاغلین، امتیاز و فرصت برابر در تمام ایام (پیک و غیرپیک) در نظر گرفته شده است. 

مدیر پشتیبانی دانشگاه به پروژه درحال ساخت مرکز مراقبت های اولیه بهداشتی که بخشی از خدمات آموزشی و رفاهی دانشگاه را تامین خواهد کرد اشاره نمود و از  اقدام و حمایت رییس دانشگاه و معاون توسعه تشکر نمود.

وی همچنین ساخت ۳۰ واحد جدید در مجتمع گهرباران ساری را از دیگراقدامات دانشگاه در حوزه خدمات رسانی بهتر به بازنشستگان بر شمرد.

در ادامه این مراسم چند تن از بازنشستگان به بیان خاطرات دوران اشتغال و دفاع مقدس در دانشگاه پرداختند.

گفتنی است در پایان این مراسم به ۳۶۱ نفر بازنشسته مشهدی و شهرستانی یک شاخه گل ، لوح تندیس و هدایایی تقدیم گردید.

 
     
     

 

نقش ترکیب خوب نیروها، فرآیندها و ساختارها در یک باز طراحی خوب

 

نقش ترکیب خوب نیروها، فرآیندها و ساختارها در یک باز طراحی خوب  
 

موفقیت صرفا به معنای اجتناب از هزینه‌تراشی‌، اتلاف زمان و تضعیف روحیه کارمندان که ناگزیر در هر تلاشی برای تغییر وجود دارد، نیست. طبق تجربه، وقتی یک بازطراحی به خوبی اجرا می‌شود، خیلی سریع به شکل کارمندانی با انگیزه، قطعیت و سود بیشتر خود را نشان می‌دهد.

تحقیق اخیر مک‌کینزی که در آن از مجموعه بزرگی از مدیران جهانی نظرسنجی کرده، نشان می‌دهد این روزها بسیاری از شرکت‌ها تقریبا در وضعیتی پایدار از جریان سازمانی قرار دارند.
به‌عنوان مثال، تقریبا 60 درصد پاسخ‌دهندگان گفتند ظرف دو سال گذشته یک بازطراحی را تجربه کرده بودند و 25 درصد دیگر نیز گفتند این بازطراحی را سه سال پیش یا بیشتر از آن تجربه کرده‌اند. یک یا دو نسل قبل، بیشتر مدیران در دوران کاری خود، تحول سازمانی را چندان تجربه نکرده‌اند
یک توضیح پذیرفتنی برای این جریان جدید فعالیت، سرعت بخشیدن به تغییرات استراتژیک است که محرک آن اختلال صنایع است. در نتیجه، هر زمان که سازمانی مسیر خود را تغییر می‌دهد، خود را به سوی ارائه نتایج مورد انتظار متحول می‌کند. سازمان‌های امروز به جای تنظیم‌های کوچک و فزاینده از نوعی که ممکن است در گذشته مناسب بوده باشد، اغلب به دگرگونی‌های منظم از نوع «انفجار بزرگ» نیاز دارند
همچنین به نظر می‌رسد تناوب بازطراحی سازمانی نشان‌دهنده سطح بالایی از ناامیدی از دستاوردها است. طبق تحقیق مک‌کینزی، کمتر از یک‌چهارم تلاش‌هایی که برای بازطراحی سازمانی صورت می‌گیرد، به موفقیت می‌رسند. 44 درصد آنها پس از شروع کار انرژی خود را از دست می‌دهند و یک‌سوم نیز نمی‌توانند به اهداف مورد نظر برسند یا عملکرد را پس از اجرا توسعه دهند
موفقیت صرفا به معنای اجتناب از هزینه‌تراشی‌، اتلاف زمان و تضعیف روحیه کارمندان که ناگزیر در هر تلاشی برای تغییر وجود دارد، نیست. طبق تجربه، وقتی یک بازطراحی به خوبی اجرا می‌شود، خیلی سریع به شکل کارمندانی با انگیزه، قطعیت و سود بیشتر خود را نشان می‌دهد
چرا سازمان را بازطراحی می‌کنیم؟
بازطراحی سازمانی تلفیقی از ساختار، فرآیندها و افراد را دربرمی‌گیرد تا به پیاده‌سازی استراتژی کمک کند و بنابراین از سرهم‌بندی کردن‌های سنتی فراتر می‌رود. بازطراحی‌های امروز عبارتند از: فرآیندهایی که افراد دنبال می‌کنند، مدیریت عملکرد فردی، استخدام استعدادها و توسعه مهارت‌های کارمندان. وقتی بازطراحی سازمانی یک مجموعه با اهداف استراتژیک آن همراستا باشد، همه افراد برای اجرا و انتقال آن داوطلب می‌شوند. ساختار، فرآیندها و افراد یک مجموعه، همگی از مهم‌ترین دستاوردها حمایت و تلاش‌های سازمانی خود را در جهت تحقق آنها هدایت خواهند کرد
چه زمانی مدیران تشخیص می‌دهند که سازمان عملکرد خوبی ندارد و باید به فکر یک بازطراحی باشند؟ گاهی اوقات پاسخ این سوال واضح است؛ مثلا بعد از اعلام یک اقدام بزرگ و جدید برای رشد منطقه‌ای یا بعد از ادغام با مجموعه دیگر. نشانه‌های دیگر ممکن است چندان مشهود نباشند؛ مثلا این احساس که ایده‌هایی که در سطوح بالای سازمان در مورد آنها توافق شده، به سرعت به مرحله عمل نرسیده‌اند یا اینکه مدیران زمان زیادی را در جلسات تلف می‌کنند. این نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمالا کارمندان در اولویت‌بندی کارهای روزانه خود خیلی شفاف عمل نمی‌کنند یا تصمیم‌های اتخاذ شده اجرایی نمی‌شوند. یک بازطراحی سازمانی موفق باید منابع شرکت را بر اولویت‌های استراتژیک خود و دیگر حوزه‌های رشد متمرکز کند، هزینه‌ها را کاهش دهد و تصمیم‌گیری و پاسخگویی را توسعه دهد



ادامه مطلب:

 

 

منوي اصلي

آرشیو بحث روز

 

رضایت شغلی و ترک خدمت در بین کارکنان

  مدیریت توانمندسازی و تحول سازمانی
  رهبری تحول آفرین رویکردی نوین در سازمان های موفق
  فرسودگی شغلی کارکنان
  مدیریت و ارتباطات سازمانی
  مدیریت دولتی نوین و ویژگی های دموکراتیک آن
  اهمیت توسعه فرهنگ سازمانی
  برنامه ریزی جانشین پروری
  یک سازمان چرا و چگونه متحول می شود؟
  روابط موثر میان مدیران و کارمندان سازمان
  نقش خودكارآمدي در توانمندسازي كاركنان
  مدیریت زمان
  سه روش تشویق خلاقیت در محیط کار
  آیا رتبه‌بندی کارکنان به نفع سازمان است؟
  توانمندسازی کارکنان راهکاری برای افزایش بهره وری
  مدیریت هیجانت در زندگی و در محیط کار
  بهبود روابط در محیط کار
  لزوم اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در سازمانها
  برنامه های سازمانی برای ایجاد انگیزش در کارکنان
  بی انگیزگی کارکنان خود را متوقف کنید
  فشار روانی در محیط کار
  شش گام موثر در مدیریت بحران
  منابع انسانی
  کنترل پروژه چیست؟
   تصميم گيري به عنوان يكي از مهارتهاي مديريتي
   چرا برنامه ریزی عملیاتی؟
   کارنامه معاونت توسعه  مدیریت و منابع دانشگاه در سالی که گذشت
   پرداخت کارانه شش ماهه دوم سال 93 ستاد تا قبل از پايان سال
   موافقت با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
امروز: 585
ديروز:344
اين هفته: 5900
هفته‌ي گذشته: 6287
اين ماه: 17131
ماه گذشته: 20849
هر روز: 234887
افراد آنلاين:1
اعضا ی آنلاین : 0
مهمان آنلاین : 1

 
 
   
   
    مشهد، بلوار شهید فکوری، روبروی فکوری 94، شهرک دانش و سلامت، مدیریت نوسازی و تحول اداری
 
  کد پستی: 9138813944  
  تلفن: 38780257 051  
  نمابر: 38413006 051  
  پست الکترونیک: Mgr.te[at]mums.ac.ir  
    سامانه پیام کوتاه 3000700424  
         
      روزنامه های ایران